انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا گران‌ترین انتخابات تاریخ است

انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا گران‌ترین انتخابات تاریخ است
انتظار می‌رود که انتخابات ۲۰۲۴ ایالات متحده به گران‌ترین انتخابات تاریخ تبدیل شود و مجموع هزینه‌ها به ۱۵.۹ میلیارد دلار برسد.
کد خبر : ۱۶۸۳۵۸

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبِنا و به نقل از الجزیره، به گفته سازمان غیرانتفاعی "اسرار باز" هزینه‌های انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا شامل رقابت‌های ریاست‌جمهوری تا انتخابات محلی و انتخابات کنگره، بیش از مبلغ ۱۵.۱ میلیارد دلار و بیش از دو برابر هزینه‌های انتخاباتی سال ۲۰۱۶ (۶.۵ میلیارد دلار) است. 

در رقابت شدید ریاست‌جمهوری، کامالا هریس، نامزد دموکرات، از نظر جمع‌آوری کمک مالی پیشتاز بود، زیرا کمپین او توانست مستقیماً بیش از یک میلیارد دلار جمع‌آوری کند که ۴۰ درصد آن از کمک‌کنندگان کوچک و ۵۸۶ میلیون دلار دیگر از کمیته‌های سیاسی حمایتی بود.

در مقابل، ستاد انتخاباتی دونالد ترامپ، نامزد جمهوری خواه، توانست به طور مستقیم ۳۸۲ میلیون دلار جمع آوری کند که ۲۸ درصد آن از کمک‌های مالی کوچک بود و کمیته‌های اقدام سیاسی نیز ۶۹۴ میلیون دلار کمک کردند.

بزرگترین اهداکننده، تیموتی ملون، وارث بانکی ۸۲ ساله است که ۱۹۷ میلیون دلار به ترامپ و جمهوری خواهان کمک کرده است.

دیگر حامیان اصلی جمهوری خواه عبارتند از: ریچارد و الیزابت اوهلین از صنعت بسته بندی، میریام ادلسون از کازینو، مدیر عامل شرکت تسلا و ایکس، ایلان ماسک، و سرمایه گذار کنت گریفین، که هر کدام بیش از ۱۰۰ میلیون دلار به ترامپ و جمهوری خواهان کمک کرده اند.

از طرف دموکرات ها، مایکل بلومبرگ به عنوان بزرگترین کمک کننده ظاهر شد و حدود ۹۳ میلیون دلار کمک کرد؛ جورج سوروس هم از طریق کمیته اقدام سیاسی خود ۵۶ میلیون دلار کمک کرد.

بر اساس داده‌های گردآوری شده توسط "اد ایمپکت"، یک شرکت ردیابی تبلیغات، در مجموع ۱۰.۵ میلیارد دلار برای تبلیغات کمپین از انتخابات ریاست جمهوری گرفته تا انتخابات محلی هزینه شده است.

کمپین‌های ریاست جمهوری هریس و ترامپ از مارس گذشته تا اول نوامبر ۲.۶ میلیارد دلار برای تبلیغات هزینه کردند؛ که دموکرات‌ها ۱.۶ میلیارد دلار و جمهوری خواهان ۹۹۳ میلیون دلار آن را هزینه کردند.

پنسیلوانیا با ۲۶۴ میلیون دلار، میشیگان با ۱۵۱ میلیون دلار و جورجیا با ۱۳۷ میلیون دلار در صدر فهرست هزینه‌های ایالت‌های «چرخشی» قرار دارند.

پنسیلوانیا ۱.۲ میلیارد دلار برای همه رقابت‌های انتخاباتی، از انتخابات ریاست جمهوری گرفته تا انتخابات مقامات محلی، هزینه کرد.

اگرچه بخش بزرگی از فعالیت‌های رسانه‌ای و سرگرمی به فضای مجازی منتقل شده است، اما پلتفرم‌های دیجیتال ۴۱۹ میلیون دلار از تبلیغات ریاست جمهوری دریافت کردند که تنها ۱۷ درصد از کل هزینه‌ها را تشکیل می‌دهد.

بر اساس گزارش «اد ایمپکت»، دموکرات‌ها در پلتفرم‌های فیس‌بوک و اینستاگرام ۱۳۲.۴ میلیون دلار در مقایسه با ۲۴.۷ میلیون دلار جمهوری‌خواهان خرج کردند، در حالی که جمهوری‌خواهان با ۱.۱ میلیون دلار در مقایسه با ۱۵۰ هزار دلار از دموکرات‌ها، پیشتاز هزینه‌های پلتفرم X بودند.

نویسنده: اصغر علی کرمی
ارسال‌ نظر